2009. március 19.

Nem érti. Még mindig nem érti. Miért olyan kurva nehéz egy kis empátiát gyakorolni? Átérzés. Vagy még inkább beleérzés. Fogalma sincs semmiről, pedig azt hiszi ismer és tudja mi zajlik bennem. Még csak közel sem jár. De nem is kell, nem ez a szakmája, nem erre tette fel az életét, nem a terapeutám, nem a szerelmem, nem az apám….beszélgetni e nélkül is lehet. Más témákról. És akkor talán még működne is.

Ha nem akarná mindenáron megreformálni a gondolkodásom, az életem, a világlátásom. Hozzá nem értő lévén olyan eszközökkel próbálkozik, amelyekkel még nagyobb bajt csinál, mint korábban volt. Tudom én, hogy jó szándék, persze… De az sem lehet mindig mentség. Kértem – nem egyszer, nyugodtan, nem magamból kikelve – hogy ne menjünk bele, ne beszéljünk rólam, ne elemezzünk engem. Csak nem bírta ki. Előjött a példabeszéddel, hogy másnak sokkal rosszabb a helyzete, mint nekem, és bármit odaadna azért, csak hogy a helyemben lehessen. Elszámoltam 10-ig, nem reagáltam, témát váltottam. Újra felhozta. Akkor már kifakadt belőlem, hogy az istenért, tudom én hogy az égvilágon semmi bajom nincs. Hogy végtelenül elnéző vagyok magammal szemben, befészkelem magam a jó sötét szobámba és naphosszat sajnáltatom magam aktív időtöltésként. De pokolian fáj! Ez a „semmi”, hogy nem szabadna ezt éreznem, mégis érzem. És ezzel csak az amúgy sem csekély mértékű bűntudatomat erősíti. Számára egyszerűen érthetetlen, hogy engem egy ilyen példabeszéd nem tud kigyógyítani ebből a „semmiből”. Meg más sem. Gyógyszer, az igen.

Annyi könyvet írtak már a sötét felhős időszakokról (szándékosan nem írtam le a depresszió szót), ajánlom mindenkinek, hogy olvasson el egyet, vagy csak olvasson bele, hogy tudja hogyan kell kezelni az ilyen embereket. Nem azt mondom, hogy legyen szakértője a témának és mindenképpen oldja meg a problémámat, mert követelem. Nem. CSAK NE TETÉZZE! Mert nagyon elegem van a szemrehányó pillantásokból...

Azt mondtad Te nem vagy DB. Akkor ne tedd azt, amit Ő.

5 megjegyzés:

Unknown írta...

Sajnálom, ígérem ez volt az utolsó kísérlet.

Névtelen írta...

Még annyit tennék hozzá, h ez az egész NEM így zajlott ahogy Te ide leírod. Ha már képes vagy engem is szóba hozni itt, akkor legalább annyit elvárhatnék asszem, h pontosan add vissza a történteket. Az, h Te ezeket így élted meg az már más kérdés. Egy szóval nem mondtam, h "semmi" az életed, mint ahogy itt idézgeted, sőt kihangsúlyoztam, h nehogy félreértsd, h nem erre céloztam. Az egész történet rólam szólt, nem is rólad, annyit mondtam, h Te is elgondolkodhatsz rajta. Azt írtad akkor, h nem értettelek meg. Ezek szerint Te nem értettél meg engem. Nem vagyok szakember, bár teljesen hülye sem. Nem fogom elolvasni, h hogyan kell az "ilyen" embereket kezelni. Senki nem tud kigyógyítani ebből az egészből csak Te magad, főleg hisz mindenfajta segítségnyújtási kísérletet, baráti jobbot stb. személyes támadásnak veszel. Elképzelhető, h veled épp nem így kellene beszélni ahogy pl én tettem, fingom sincs, de ha mondjuk baráti kapcsról beszélünk akkor abban két fél van, a másiknak is van személyisége és problémái amik kihatással vannak az aktuális viselkedésére és a másiknak ilyenkor nem mindig azon jár az agya, h neked a megfelelő stílusban és szavakkal rukkoljon elő, főleg ha a másik fél is túlérzékeny típus. Mivel pontosan tudod Te is, h ez így van, így ezek után egy ilyen reakció nem volt túl fair, de szart dobálni meg hasonlókat nem fogok, erre írtam anno a DB-vel kapcsos dolgot, nem arra, amire itt utalsz. Ha szükséged van rám akkor megtalálsz, de én már nem foglak keresni, mert ennek így tényleg nincs értelme, sőt úgy tűnik ártott a dolog. Tényleg sajnálom, de az állításaimat fenntartom ettől függetlenül, elfogadva azt is, h biztosan van jobb módja is ezek közlésének,de akkor azt csak egy olyan szakember tudja megoldani aki nem egyenrangú partner a kapcsolatotokban, hanem egy orvos-beteg szerepkörben képes mellőzni az érzelmi oldalt, mert ezeket a kitöréseket egy barát vagy szerelmes v hasonló kasztú hosszú távon biztosan nem tudja kezelni. Mivel tényleg nem vagyok szakember így a megoldást nem tudom, csak a problémákat látom, remélem sikerül találnod majd valakit-valakiket (persze elsősorban magadat kéne) akik segítenek ezt megoldani. Szúrkolni fogok.

Wildwood Flower írta...

Te is tudod, hogy nem akartam, hogy kijöjjön belőlem. Mondtam többször is, hogy "ne!", nem reagáltam ha olyasmit mondtál, de mindig visszatértünk ugyanoda. Én is sajnálom...

1 írta...

Jajajj, ilyen bejegyzést én is írtam anno.
A depresszióról sokan hiszik azt, hogy csak egy hülye hisztéria... Van aki együtt tud vele élni és tudja kezelni, esetleg kigyógyul belőle, van, aki nem. És hogy másnak sokkal rosszabb? Lehet. De mindenkinek a saját problémája az első.
Jóllétet Neked!

Szezám írta...

hmmm..
A gyógyszer segíthet. aztán mikor már látod a napot is, akkor lesz erőd felállni. (sok) Erőt kívánok!!!
/szar érzés mikor pont a hozzád közel állók nem értenek meg - tudom/