2009. szeptember 21.

Buszmegállók

Tegnap egy jól öltözött 50 körüli hölgy lépett oda hozzám a buszmegállóban. Előttem egy férfival beszélgetett, aki meglehetősen fura fejet vágott, először arra gyanakodtam hogy vele nincs valami rendben. Miután a férfi felszállt az első buszra ami arra jött, felém fordult a nő, hogy hallottam-e miről beszélgetett ezzel a férfival. A téma az volt, hogy mennyire fel van háborodva a hajléktalanokon, ennyire nem kellene elhagyniuk magukat, hogy a kevés pénzt amit összekoldulnak alkoholra és cigarettára költik, az ételt meg a kukából szedik. Ha ő ilyen helyzetbe kerülne, kimenne az erdőbe vagy a város szélére és csigát szedne, ilyen meg olyan bogyókat, és csalánteát főzne. Menjen - gondoltam magamban. Ennyire felháborítják a hajléktalanok hogy minden járókelőnek rájuk panaszkodik?! Gondoltam biztos vidéki. Na persze. Aztán előbújt az igazi oldala, ez csak az előjáték volt. Már az elején éreztem, hogy nincs vele minden rendben, de a"hiszel istenben?" kérdésnél lett villámgyorsan világos a dolog. Téríteni akart, de a "22 évig remekül megvoltam isten nélkül, és ezután sem szándékozok közelebbi kapcsolatba kerülni vele" mondatomat hallva viszonylag könnyen feladta...

Ma egy kiskosztümös, napszemüveges hölgy szintén engem talált meg, hogy hány percet kell várni a következő buszra vagy érdemesebb gyalog elindulnia. Tisztelettudóan mosolygósan megköszönte, majd megjegyezte milyen csinosan vagyok felöltözve, dolgozni avagy iskolába igyekszem-e. Miután utóbbit válaszoltam, megfogta a karom és fülig érő vigyorral kérdezte jogász vagyok-e. Jogásznak kell lennem, ő pont ilyennek képzel el egy jogászt. Ráhagytam, igen, persze az vagyok. (Egyébként mindig annak mondom magam, aminek néznek, így kevesebbet kell beszélni, meg nem kell megmagyarázni, hogy "az mivel is foglalkozik pontosan?"). Szóval ma épp jogász voltam, gondoltam ebből nem lehet baj. Tévedtem, persze. Épp ügyvédet keres. A második hibát ott követtem el, hogy azt hittem nem az utcán fogja elmesélni mi a baja. Görögországban voltak nyaralni, de a panzió tele volt csótányokkal. Őt pszichiáter kezeli a gyenge idegei miatt, és annyira megijedt a csótányoktól, hogy elesett a fürdőszobában és betörte az orrát. Neki orvosi papírja van a gyenge idegei miatt, és követeli a panzió tulajdonosától, hogy fizesse ki a plasztikai műtétjét...

Veszélyességi pótlékot fogok kérni. Az összes pszichiátriai beteg szabadlábon mászkál a városban. Segítséééég!

3 megjegyzés:

1 írta...

(és velem még nem is találkoztál)

Wildwood Flower írta...

Nem te voltál az egyik? :p

dogrose írta...

:D most akkor mi is leszel legközelebb? :P