2008. december 24.



- De istenem, annyira ígéretesnek látszottál!

És annyira szerettem volna, ha ennek a részese lehetnék.

És nem bírtam nézni, hogy ez nem jó neked.

- Szeretnék..minden lenni.

De ez nem megy. Nem megy.

- Nézd, Lizzie. Nem kell bárminek is lenned.

Nem kell jól lenned, érted?

Nem kell eljátszanod.

- Rendben leszek, anyu.

Tényleg rendben.

Megígérem.


Jól leszek, és ennek oka is van.

Úgy hívom ezt, hogy 'mézeskalács házikó'. Ide jövök az anyagért.

Dr. Sterling az én dealerem.

Látszólag minden orvos ezzel üzletel.

Néha úgy tűnik, hogy mi mind egy Prozac Országban élünk.

A Depressziós Egyesült Államokban.

Nem tudom többé, ki vagyok.

Van ez a személyiségem.

Zűrös, de attól még én vagyok.

Látom magam, mint aki kimondja a jó dolgokat, meg is teszi azokat, ...


- De ez nem én vagyok.

- Máshogy érzi, ugye?

- Persze, hogy másképp. Gyógyszerek hatása alatt vagyok, ez a lényeg, nem?

- Igen, ez a lényeg. De most még nem szimpatikus magának ez az új személyiség.

- De gyógyszerek nélkül nem tudok ilyen lenni.

- A gyógyszerek pedig levegőhöz juttatják.

- Olyan érzés, mintha minden hazugság lenne.

- Én csak javasoltam a gyógyszereket, de nem az enyém a döntés. Hanem a magáé.

Le akar állni a szedésükkel?

(…)

- Aranyom, gyere ide, minden rendben.


Kicsit olyan volt az életem, mint a filmekben.

Szerettem volna, ha lejönne egy angyal, mint Jimmy Stewarthoz, hogy lebeszéljen az öngyilkosságról.

Mindig erre a pillanatra vártam, hogy szabad lehessek, és megváltozzon az életem.

De nem fog eljönni.

Ez nem így működik.

Az összes gyógyszer, kezelés, harc, düh...bűntudat, Rafe, öngyilkos gondolatok..mind része a javulási folyamatnak.

Ahogy elmentem, vissza is jöttem. Fokozatosan, majd hirtelen.

A tablettáknak az volt a céljuk, hogy mindent meggyógyítsanak, viszont engem csak levegőhöz juttattak, és miattuk újra írhattam.

De most nem az életem függött rajtuk.

Hét évvel később jelent meg Elizabeth 'Prozac Ország' c. könyve, ami ma is nemzetközi siker.

Egyedül Amerikában több, mint 300 millió receptet írnak fel minden évben a Prozac, és más anti-depresszánsokból.


Elizabeth Wurtzel, köszönjük!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Szélvészem!

Remélem jobban vagy drága szedd össze magad és tündökölj, mert te érdemelnéd meg igazán. Kellemes Ünnepeket kívánok neked és Békés karácsonyt remélem ez a napod szebb mint a többi, és kívánom h mindegyik szép legyen. Légy boldog és szerencsés az életben, gondolok rád drága.Köszönöm a sok szép szavakat és h velem voltál te is drága , tudd számithatsz rám innen a távolbol, lélekben :)

millió ölelés szeretlek !
szia :)
üdw:Kate (mimi)

oximoron írta...

Boldog karácsonyt és Prozac-érzés nélküli mindennapokat! :)

Wildwood Flower írta...

Így Karácsony kellős közepén és újévre előre is, mindenkinek megvalósuló álmokat kívánok! :*

Mimi, Smilemanó, köszönöm szépen, nem is tudjátok mennyire jól esett ez most.

Mrs. Sway Jesse James írta...

csatlakozom a jókívánókhoz,kevesebb hullámvölgyet az új évre:)

Wurtzel meg Istennő, kimond dolgokat amiket pl én nem tudnék megfogalmazni,ahogyan ő!Midnig a táskámban lapul a könyve mint valami mentőöv,h nem vagyok egyedül ezzel
S