2009. január 5.

Könyves móka

Sway bízta rám a feladatot, mely szerint "írd le öt könyvnek a címét, amit 2008-ban olvastál. Nevezz meg öt embert, és értesítsd őket. Linkelj vissza az ötletgazda bejegyzésére."

Jean Des Cars: Sisi avagy a végzet. Kiskorom óta valami fura,megmagyarázhatatlan vonzalom húz Sisihez. Megvannak a róla szól filmek, a musical, számtalan könyv, de mind közül ez a kedvencem. (Ó meg hát Szabó P. Szilveszter). Nagyon hiteles portré róla, nem az a sziruposan csöpögő Romy film (mellesleg Romy-t is szeretem, az ő életrajzát is olvastam). Szeszélyei, politikai nézetei, a méltóság amellyel a számtalan tragédiát viselte, szüntelen halálvágya...olyan esendővé tették. No meg persze számos helyen magamra ismertem, főleg utóbbi témában. Sajnos nagyon nehezen beszerezhető könyv, de akit érdekel, annak mindenképpen tudom ajánlani. (Sway szerintem kapna rá :))

Elisabeth Wurtzel: Prosac-ország. Nincs hozzáfűzni valóm, Bibliám.

Tisza Kata: Magyar Pszicho. Tisza Katával úgy voltam, hogy nem igazán tudtam eldönteni tetszik-e vagy sem. Olvasom a blogját, a cikkjeit, amik tetszettek, viszont az első könyve ami a kezembe akadt, az a Reváns volt. Ellentmondásos, én nem igazán vagyok vevő az ilyen szintű kitárulkozásra. Na de a Magyar pszicho óta újra kedvencem, a Doktor Kleopátrát is beszereztem, de még nem volt időm elolvasni, viszont a történet alapján befutó lesz. Majd 2010-ben vele kezdem az aktuális évi könyv összesítést.

James Frey: Millió apró darabban.
Drogos könyv. A narkósok Háború és békéjének nevezik, szerintem alapkönyv. A stílusa kissé szokatlan, rengeteg tőmondat szerepel benne, és ezek gyakran sorokon át ismétlődnek. A sztori viszonylag egyszerű, egy testileg és szellemileg leépült fiatal srác gyötrelmes napjait mutatja be egy intézetben, egy élet lassú, fáradtságos, küzdelmes összerakását. Nem könnyű olvasmány.

Celia Rees: Farkasszem. Rossz szokásom, hogy minden könyvet megveszek, aminek tetszik a címe/témája vagy ismerem az írót, aztán lusta dög módjára hónapokig ott csücsülnek a polcon, mert nincs kedvem, hangulatom, időm elolvasni őket. Rees első könyvét olvastam, Bűbájos Mary. :) Én kis naiv elhittem, hogy a könyv tényleg egy napló maradványai, és jajj de izgi. Erre nyakon öntöttek a folytatással, és minden lelkesedésem alábbhagyott...

Bajban vagyok, merthogy én nem tudok 5 embert megnevezni (elirtottam magam mellől mindenkit), de örülnék, ha shell shock, smilemano és Mentium kitöltené. :)


4 megjegyzés:

Mrs. Sway Jesse James írta...

Sissi könyvek se vége se hosszát olvastam már, az általad említetet még nem, de felkeltette az érdeklődésem.
Viszont amit idén félig olvastam az Zsigray Julianna: Erzsébet magyar királyné , pontos véleményt majd az olvasása után, de ígéretes.:)

Névtelen írta...

szia drága:)
hmm valószinü 5 embert én sme tudnék megnevezni teljesen, de igyekezni fogok. a stafétát átvettem és amint lesz időm min ma max holnap megírom a könyves bejegyzésem. megtisztelö h rám is gondoltál:) örülök neked.
valamint: köszönöm a könyv ajánlot. így már tudom mi az amit a kezembe merjek venni késöbb és mi az ami felé ne is nézzek. bízom a kritikádban:)
millio ölelés:) puszillak drága

Névtelen írta...

köszi, megtisztelsz, hogy rám is gondoltál. Komolyan!

oximoron írta...

bocs, oximoron= smilimano
:)